CLUBWEEKEND OP CAMP KYLLBURG

Een lekker weekendje vliegvissen met de leden van vliegvis vereniging Heelweg

Afgelopen jaar gingen een 12-tal leden van vliegvis vereniging Heelweg voor de tweede keer met elkaar naar Kyllburg om samen te genieten van het vissen, de natuur en het samenzijn. Wederom werd Camp Kyllburg als uitvalsbasis gekozen. Deze gezellige camping, met de nieuwe eigenaren Roy en Melani, biedt alles wat een groep vliegvissers te wensen heeft.

De camping, die direct aan het water ligt waardoor je zo vanuit je (glamping-)tent, caravan of blokhut de Kyll in stapt, zal bij menig Nederlandse vliegvisser bekend zijn. Ook de auteur van dit artikel ving zijn eerste forelletjes aan de vlieghengel in de Kyll. Onder toeziend ook van schoonvader met vele jaren vliegvis ervaring.

De leden van de vliegvis vereniging hadden voorafgaand aan het visweekend tijdens één van de vliegbind avonden met elkaar de do’s en dont’s van het vissen op de Kyll doorgenomen en de hotspots met elkaar gedeeld waardoor iedereen goed voorbereid op vrijdag 28 juni aan de slag kon.

De leden van de vereniging deelden met groepjes een aantal glampingtenten op de camping. Enkelen verbleven in de blokhut en enkelen hadden zelf de caravan meegenomen.

Omdat het traject Kyllburg van voldoende lengte is konden de leden, na het afhalen van de dagvergunning bij de receptie van de camping, in groepjes van twee of drie mensen op de diverse prachtige locaties het water in om actief te vissen op met name forel en vlagzalm. Voor sommigen was het de eerste kennismaking met vliegvissen in een Eifel rivier. En iedere keer weer is iedereen onder de indruk van de prachtige natuur en het gevoel om daar in het water deel van uit te maken. Dat maakt vliegvissen zo mooi.

Zoals altijd wanneer je gaat vissen weet je van tevoren niet of je gaat vangen of niet. Dat is natuurlijk ook deels de charme ervan. Omdat het dit weekend erg warm was vielen de vangsten wat tegen maar gelukkig ving iedereen zijn visjes dit weekend en kon er iedere dag na het vissen onder het genot van een lekkere Weizen gezellig worden nagepraat op het terras van de camping. Sommigen zochten na het vissen nog even het verkoelende buitenzwembad op welke direct naast de camping is gelegen. En uiteraard mocht de goed verzorgde barbecueavond niet ontbreken dit weekend.

Ook het komende jaar zullen diverse leden van de vereniging individueel of met elkaar de camping weer bezoeken om te genieten van al het goeds dat de Eifel te bieden heeft, inclusief het vliegvissen, dat ons als leden samenbrengt.

Jeroen Traas

Voorzitter VVV Heelweg