Streamerdag 2017 Groenlo

Op zondag 19 nov stond voor de leden van de Vliegvis Vereniging Heelweg ‘het snoeken met streamers ‘ op het activiteiten programma. Voor het vierde achtereenvolgende jaar was de Groenlose gracht plaats van handeling. Uit voorzorg voor te veel blad op het water, wat vissen vrijwel onmogelijk maakt, was er ook een gedeelte van de Groenlose Slinge in het programma opgenomen. Na de koffie met krentenbollen trokken de vissers van het verzamelpunt naar de in fraaie herfstkleuren getinte oevers van de gracht.

Het duurde dan ook niet lang of de eerste snoeken doken op de zelfgebonden streamers. Helaas bleven ze niet lang genoeg aan de haak zitten om met de trotse visser op de oever op de foto gezet te worden. De eerste berichten waren dan ook niet hoopvol. Gedurende de lunch werd de tussenbalans opgemaakt en waren er door Bert de Vries twee snoeken geland, voor de rest waren het allemaal lossers.

In het tweede gedeelte van deze visdag waren de snoeken nog volop actief maar wilden ook nu niet meewerken om het aantal gelande exemplaren te laten stijgen. Keer op keer wisten ze te ontkomen.

Aan het eind van de middag werd, onder het genot van een hapje en drankje en uiteraard met het nodige visserslatijn, nagepraat over de resultaten en werd door de organisatie een eind balans opgemaakt. Bert de Vries had zijn aantal van voor de lunch weten te verdubbelen en had er vier weten te scheppen. Dit aantal leverde hem de felbegeerde wisseltrofee op. Trots als een pauw riep hij “EINDELIJK”. Tweede werd Frank Klaarmond. Hij had nog nooit een snoek met een streamer weten te vangen, vandaag waren het er meteen twee. Derde werd Eddy te Mebel, hij wist op de valreep nog een klein snoekje te landen en redde daarmee zijn visdag.

Van de drieëntwintig aanbeten op deze dag werden er zeven geland en waren zestien snoeken de vissers te slim af en werden genoteerd als “lossers”.

Sponsoren en de Groenlose Hengel Vereniging (GHV) werden bedankt voor hun bijdrage aan deze prachtige visdag in de vestingstad Groenlo.

Frits Roerdinkholder