Oudejaarsvissen op de grote vliegvisvijver bij de Kool

Vrijdag de 30ste december was het weer zover: de inmiddels traditionele afsluiting van het jaar met oudejaarsvissen op de grote vliegvisvijver bij de Kool.

Het zonnetje scheen lichtjes, er was weinig wind en de temperatuur was net boven het vriespunt. Kortom geen slechte omstandigheden zo leek het en iedereen had er zin in.

Na de koffie werden de hengels verwachtingsvol opgetuigd. Uiteindelijk 9 vissers deden de volgende uren op allerlei mogelijke manieren hun best om vis aan de vinnen te komen, maar helaas waren de forellen niet bijtlustig. Het blijft een taaie visserij op de grote vliegvisvijver.

Ruud had gedurende de dag 3 mooie aanbeten, maar balen voor hem, want ze schoten helaas alle 3 los. Ondergetekende had het geluk de enige vis van de dag te vangen. Het was een lange dril die de hengel mooi krom deed buigen. Te gek om eindelijk weer eens een mooie vis aan deze vijver te vangen. Dat was nl. al weer een tijdje geleden.

Als afsluiting van de dag werd gezellig nagekletst onder het genot van een drankje. Bert had voor de lekkere oliebollen gezorgd. Bert bedankt voor de oliebollen, ook heb je zo je eigen ideeën over het verdelen hiervan.

We kunnen ondanks de magere vangsten terugkijken op een geslaagde dag!

Gerald de Graaf