Bindavond en snoekdag met Robert Wolhorn

Op 9 november heeft Robert Wolhorn een bindavond bij ons verzorgd. Dit was ter voorbereiding van onze jaarlijkse snoektrip naar de gracht van Groenlo, met als prijs de felbegeerde wisselbeker: het Kanon van Grolle. Zie elders het verslag van die dag.

Deze avond hebben wij twee streamers gebonden: een Flashabou en een Magic Carpet, zoals op de foto’s te zien.

Flashabou

Magic Carpet

Volgens Robert zijn dit absolute verleiders voor de groenjassen, wat natuurlijk ook geldt voor de beken hier in de Achterhoek. Dit kan ik bevestigen met onderstaande foto’s.

Het eerste snoekje heb ik gevangen met de Flashabou Streamer.

Daarna volgde een snoek die in de val met de Magic Carpet liep.

Ik heb Robert de resultaten van zijn creaties laten weten, waar na hij aangaf ook een keer in de Achterhoek te willen vissen. En zo geschiedde. Robert kwam samen met zijn dorpsgenoot Jan Pieter Aben van Finest Fly Fishing uit Bedburg Hau bij ons vissen in de beken in de Achterhoek, met als gids Frank van Dulmen.

Finest Fly Fishing is tevens de leverancier van het gebruikte bindmateriaal.

Tijdens zo’n dag kun je helaas maar een heel klein stukje Achterhoek bevissen. Om niet te veel in de auto te zitten heeft Frank gekozen voor de omgeving van Harreveld en Zieuwent. Hier kregen bruggen, duikers en stuwtjes extra aandacht. En met mooi resultaat: deze dag hebben we 4 snoeken kunnen landen.

Het blijft verrassend mooi struinen langs de beken in de Achterhoek, wat ook onze beide gasten met ons deelden.

door Jan Leferink